On August 10, I posted an entry stating that I was suspicious about an article in the Times about EC translators. Today I read on the ITI website – members’ forum – that a member of the ITI Council had spoken to the DG in question and it appeared that either the Times reporter did not understand the discussion or the DG was misquoted. The DG decided not to issue a correction to the article because they did not think it was necessary.

I added a note to the entry, which I sometimes do, but I thought it was worth posting here too.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.